Pregled punjača
Verovatno se sećate još iz osnovne škole da postoji jednosmerna struja, ona koja se recimo nalazi u bateriji vašeg daljinskog upravljača, i naizmenična struja, koja se nalazi u svakoj utičnici u vašem zidu.
Razlog zašto postoji naizmenična struja (AC) je taj što je naizmenična struju puno lakše transportovati, uz neke druge prednosti koje nisu vezane za ovu temu.
Problem s električnim vozilima je da baterije treba puniti jednosmernom strujom i zato imamo pretvarače iz naizmenične u jednosmernu struju. Zbog toga svako električno vozilo ima u sebi jedan takav pretvarač, a od vozila do vozila zavisi koliko je jak taj pretvarač. Starija vozila su imala pretvarače od samo 3,6 kW, a danas je ta cifra povećana na 7,2 kW, dok kod nekih vozila iznosi i do 22 kW.
Da bi se baterija napunila brže od 22 kW na sat, pretvarač je izbačen iz vozila i postavljen u punjače koji su zbog toga postali jednosmerni (DC). S obzirom na to da se ne moraju prevoziti zajedno s vozilom, mogu biti velikih težina i time i velikih snaga, tako da danas imamo punjače i do 400 kW, a u najavi su i punjači od 1,2 MW.
AC punjači služe da napune vaše vozilo preko noći, dok DC punjači služe da napune vaša vozila kada ste na dužem putu. S obzirom da su električna vozila više kao mobilni telefoni nego kao klasična vozila, planirajte da vaše vozilo napunite na sporom AC punjaču svake noći.