E-MOBILNOST - PIB: 112569739 | MB: 28326335 | +381 61 20 28 1589 | Časlava Veljića 53, 1090 Beograd, Srbija | nebojsa@emobilnost.rs

o-nama-header-image

E-Mobilnost

Stižu jeftini električni automobili: Koliko će koštati i ko je sve u igri

Evropska automobilska industrija je morala da reaguje, jer po prodaji električnih automobila u Evropi prednjači američka Tesla, a najavljen je i dolazak jeftinih kineskih e-vozila. Zato je napravljen novi iskorak. Nekolicina velikih proizvođača sa Starog kontinenta će u narednim godinama ponuditi niz uvodnih, odnosno povoljnih električnih modela. Konkurencija će biti žestoka, a najviše će profitirati korisnici. Pogledajte ko je sve u igri, šta nam stiže, kad i po kojoj ceni.

Fiat električni automobil
Izvor: printscreen/youtube/FCA

Ako izostavimo potpuno novi segment četvorotočkaša koji je popularizovao Renault Twizzy, a sad i Citroen Ami i Opel Rocks-E, električna vozila ostala su u cenovno višem rangu. Istina, u međuvremenu su došli i dostupniji modeli, poput električne Corse i novog Renaulta Zoe, ali to su modeli koje proizvođači ne vole.

Naime, na njima zarađuju minimalno, pa čak i gube novac, baš kao što je to bio slučaj Fiata i njegovog električnog modela 500.

Zato su mnogi krenuli u drastičan zaokret, a koji podrazumeva da ponude što jeftinija urbana vozila, piše Index.hr.

Tu se prvi javio upravo Fiat s Pandom koju, istina, još uvek čekamo. Poznavajući italijansku autoindustriju, to će biti povoljan i lep automobil, i to već od 2024. godine. Jedini jeftiniji biće Dacia e-Spring, krajnje pojednostavljeni gradski auto koji će u Francuskoj startovati sa oko 12.000 evra uz podsticaje.

Volkswagen električni automobil
Izvor: Promo/Volkswagen
Renault električni automobili
Izvor: Renault

Na nedavno održanom salonu u Minhenu Volkswagen je najavio naslednika električnog modela e-Up!. Radno ime je ID.Life, a vrlo verovatno se radi o ID.2, prvom električnom Volkswagenu koji će koštati ispod 20.000 evra, i to negde od 2025. godine.

Renault ima Zoe na kom gubi novac, ali neće i na nasledniku. Prvi je Renault 5, a dolazi već 2023. godine. I ovaj model će koštati manje od 20.000 evra, a nudiće pristojne performanse i domet. Ako ovde uračunamo i subvencije, novi Renault 5 bi mogao da bude bestseler.

Sve u svemu, budu li proizvodne verzije dovoljno upotrebljive po pitanju dometa, vremena punjenja i samog komfora, i zadrže se pozamašni iznosi subvencija kakvi važe u Evropi, ovi automobili bi mogli da postanu novi hit i presudni za pojedine proizvođače.

Podelite vest

Slične vesti

Još uvek nema komentara

Ostavite komentar