E-MOBILNOST - PIB: 112569739 | MB: 28326335 | +381 61 20 28 1589 | Časlava Veljića 53, 1090 Beograd, Srbija | nebojsa@emobilnost.rs

o-nama-header-image

E-Mobilnost

Prvih 30 000 km na struju

Aktivan sam vozač punih 40 godina, od svoje 18-te. Počeo sam davne 80-te, naravno sa nacinalnom klasom, popularnim fićom. U karijeri sam promenio više od 20 različitih vozila, što polovnih što novih i prešao sa njima više od 2.000.000 kilometara. Poređenja radi, to je kao da sam 50 puta obišao zemlju oko ekvatora. Vozim brzo, energično i vodim računa o bezbednosti. Bogato iskustvo mi pomaže da predvidim neočekivane situacije. Za sebe mislim da sam dobar vozač, a to potkrepluje činjenica da za sve to vreme nisam izazvao udes ili nečiju povredu. Ali iskreno , vožnje mi je već bilo „preko glave“.

Razmišljajući o toj pređenoj kilometraži često mi je padala na pamet informacija koju sam negde pročitao, a to je da prosečan automobil na putu od 400 km sagori više kiseonika nego što ga čovek potroši disanjem za čitav svoj život. A onda na vestima informacija da Beograd ponovo ima najzagađeniji vazduh u zemlji / svetu ili kako to već mere i porede. Izaziva na razmišljane.

Reših da testiram električno vozilo. Čitao sam razne članke i recenzije o električnim automobilima, gledao auto testove i zaključio da je sazrelo vreme da i to isprobam. Uključim računar i guglam gde se u Beogradu može zatražiti probna vožnja. Izbor nije bio veliki i zakažem moj prvi test na BMW I3. Provozam nekoliko sati po gradu i zaljubim se na prvi pritisak papučice akceleratora. Zaljubim se, ne u vozilo, nego u koncept električnog automobila. Nedostaje mi tu još ponešto, a najviše autonomija kretanja.

Ali ideja EV je pustila korenje. Hteo sam da vidim više. Sledeći test Jaguar I-pace. Još crnje i gore. 0-100km 4.5 sek. I-pace - "Kralj tišine". Neuzvraćena ljubav. Bolje reći nedostižna, jer cedulja s cenom ima 6 cifara ispred decimalnog zareza. Krenuo sam u potragu za nečim dostupnim.

Električni automobil Hyindai Kona

Put je vodio u Hyundai. Kona electric u većini auto testova u to vreme je označena kao „best buy“ po odnosu cena i ono što se za te pare dobija. Sedoh u Konu. Kratka test vožnja bila mi je dovoljna. Ovog puta nisam se zaljubio samo u koncept, već u konkretno vozilo.

Nekoliko meseci kasnije iz salona sam izvezao svoju Konu. Baterija 64 kwh, na displeju piše autonomija 450 km. Touch screen i obilje dugmića pretvaraju vožnju u zabavu. Otkrivanje performansi i bezbroj funkcija i podešavanja traje danima. Prvi pritisak na papučicu akceleratora ostavlja potpis na asfaltu i podiže nivo adenalina do neočekivanih granica. Toliko me oduševio odziv na sve komande da sam tek treći dan otkrio dugme za „sport mode“ funkciju. A ona pretvara ovaj mali SUV u zver.

Nakon nedelju dana, kad su me prijatelji pitali "Kako ide?", odgovorio sam: "U životu ne želim da vozim više ništa što ne ide na struju". Taj stav zadržao sam i danas, 5 meseci kasnije kad mi na displeju stoji podatak o pređenih 30.000 km. Mojih prvih 30.000 km na struju.

I da, vratila mi se želja za vožnjom. Sedam za volan sa istim onim žarom kao kad sam imao 18 godina.

Dok ne probate – nećete znati zašto.

Nebojša Margetić

Podelite vest

Slične vesti

Još uvek nema komentara

Ostavite komentar