o-nama-header-image

E-Mobilnost

Nissan najavljuje svoje „Čvrste“ (Solid-State) baterije po ceni od 75 dolara po kWh

Solid-State baterije su nova tehnologija izrade baterija gde se koriste čvrste elektrode, kao i čvrst elektrolit, umesto tečnih polimer gel elektrolita koji se nalaze u litijum jonskim i litijum polimernim baterijama. Iako ideja seže iz 90-ih godina, razvojem tehnologija i potrebe primene baterija kod automobila od 2010. godine se smatra da ove baterije mogu biti rešenje problema koja stvaraju litijum jonske baterije kao što su zapaljivost, ograničen napon, promenljive performanse po ciklusima punjenja (slabljenje vremenom) i promenljiva snaga u različitim uslovima eksplatacije. Materijali koji se predlažu za čvrst elektrolit su keramika (oksidi, sulfidi, fosfati), tako da će pored svega očigledno i manje ugrožavati životnu sredinu ka čemu ceo koncept električnih automobila i teži.

Nissan baterija
Izvor: insideevs.com

Zato i raduje Nissanov plan da skupu tehnologiju izrade „Čvrstih baterija“ približi kupcima elektromobila koji će mnogo toga dobrog dobiti ovim baterijama. I dalje se ne odustaje od unapređenja litijum jonskih baterja dok ne stignu nove „Čvrste“ baterije. Do 2028. godine Nisan će lansirati potpuno nove čvrste baterije pod oznakom ASSB (All-Solid-State Batteries), koje samostalno razvija i planira da proizvodi. Početak proizvodnje prvih ASSB baterija se očekuje tokom 2024. Dalje navode da planiraju sve samostalno da rade i kako je buduća lokacija proizvodnje sugeriše Nissan ima tehnologiju i znanje u svojim redovima da napravi veliki pomak na bolje u svim performansama automobilskih baterija. Možemo im verovati jer litijum jonske baterije uspešno usavršavaju već dve decenije. Ostaje da se vidi da li će nove baterije biti bez kobalta, što bi bila još jedna od velikih ušteda, kako novca, tako i prirodnih resursa.

Nissan električni automobil
Izvor: insideevs.com

Nove ASSB baterije smanjiće vreme punjenja na trećinu onoga koliko je potrebno baterijama koje se danas koriste, udvostručiće se gustina energije, pa će baterije istih dimenzija današnjim imati veći kapacitet i tako će električna vozila biti mnogo efikasnija i pre svega pristupačnija. Pristupačnost oni navode kroz cenu od 75 dolara po kWh pa će za bateriju od 100kWh biti potrebno samo 7500 dolara. Kaže se još da će cena baterija moći da se spusti i na 65 dolara po kWh, kako proizvodnja bude usavršavana.

Nissan električni automobil
Izvor: insideevs.com

Kroz globalni sistem snabdevanja baterijama Nisan planira da zajedno sa svojim dugogodišnjim partnerima proizvedene baterije stavi na raspolaganje svima širom sveta. Planira se proizvodnja baterija od ukopno 130GWh godišnje do 2030. godine. To bi značilo dovoljno baterija za od 1.6 do 2.2 miliona električnih automobila godišnje. Takođe se proizvodnja planira na više lokacija u svetu, a jedna od prvih nakon proizvodnje u Jokohami u Japanu trebala bi da bude u Sandrelendu u Ujedinjenom kraljevstvu za potrebe Evropskog tržišta. Sve pomenute fabrike pratiće i obavezna postrojenja za reciklažu dotrajalih baterija.

Podelite vest

Slične vesti

Još uvek nema komentara

Ostavite komentar