E-MOBILNOST - PIB: 112569739 | MB: 28326335 | +381 61 20 28 1589 | Časlava Veljića 53, 1090 Beograd, Srbija | nebojsa@emobilnost.rs

o-nama-header-image

E-Mobilnost

Mercedes benz VS Mercedes electric

U petak 19.11.2021. imali smo priliku da prisustvujemo predstavljanju Mercedesove game novih električnih i plug in hibridnih vozila na terenu vozačke akademije NAVAK. Odabranom krugu kupaca čija vernost trokrakoj zvezdi nikad nije dovedena u pitanje, predstavljeni su novi potpuno električni EQA i EQC Offroud modeli, kao i nova A klasa i GLC sa hibridnim pogonom.

Mercedes salon

Naravno, težište predstavljanja je bilo na električnim SUV modelima razvijenim na novoj platformi za električna vozila (baterije u podu vozila, nisko težište i dobro iskoršćenje prostora). EQA je najmanji Mercedesov električni SUV, što nipošto ne znači da je mali. Bogata oprema i kvalitetni materijali čine da čim sednete u ovo vozilo, osetite se "gospodski". Nabrajanje svih funkcija i opreme dostupne vozaču prevazilazi okvire ove reportaže i zato čitaoce upućujemo na tehničke specifikacije vozila dostupne i na sajtu mercedes-benz.rs.

Ono što želimo da prenesemo čitaocima je osećaj u vožnji. 140 KW snage koju isporučuje asinhroni motor dovoljno je da ovaj preko 2 tone težak SUV ubrza od 0-100 km/h za 8,9 sekundi i da to čini preko 400 km bez punjenja.

Kakav je osećaj u vožnji?

Jednom reči – sjajan. Tiho, udobno i moćno. Naglasak bih stavio na udobno i prijatno. Potrošnja u kombinovanoj vožnji deklarisana je na 15,7 kwh/100 km. Finansijski to iznosi, ako punite vozilo kući preko noći, između 25 i 37 dinara/100 km (zelena ili plava tarifa). Iako to verovatno nije presudan podatak kada su u pitanju kupci novih Mercedes vozila, neka se i to zna. Mnogima će verovatno biti važniji podatak da ovaj vozački užitak emituje 0 gr/km CO2.
Ukratko: ubrzava, dobro leži, nečujan, zabavan, ekologičan, ekonomičan. Mercedes.

Mercedes auto

EQC

Ono čime nas je impresionirao EQA vredi i za EQC. Samo još veće, bolje i impresivnije. 0-100 km/h za 5,5 sek, pogon na sva 4 točka, dva elektromotora ukupne snage 408 KS. Luksuzno, udobno, super moćno. Tako se i ponaša na stazi / putu. Automobil u kome morate obuzdati sebe da biste obuzdalii njega. Jer on na putu može sve što zamislite.

Utrošak energije je 21,5 kWh/100 km što je izuzetan rezultat za ovaj prilično velik SUV. Baterije obezbeđuju domet između 420-460 km, u zavisnosti od vremenskih uslova i režima vožnje. Ovo, u kombinaciji sa mogućnošću velike brzine punjenja, čini EQC pogodnim za sve vrste putovanja (i duge i kratke relacije). O udobnosti ne treba da govorimo.

Kako se ponaša na stazi?

Pokušali smo da mu na ovoj kratkoj probi nađemo slabu tačku. Nismo uspeli. Ležanje u krivini, ubrzanje, odziv na komande, usporavanje, rekuperacija, vožnja jednom papučicom, naglo kočenje. Ništa ga ne može iznenaditi. Osim što vam ostala vozila ispred smetaju. Nisu dostojna da se na putu nalaze ispred Vas.

Za kraj, nekoliko reči o A i GLC modelima

Ova vozila su hibridi u čiji razvoj je Mercedes uložio mnogo sredstava i truda. I imao uspeha. U njima je ugrađen duh i filozofija Mercedesa. Biti u vrhu. Iskreno, moram reći da ja možda nisam prava osoba za ocenu hibridnih vozila. Prvo zato što sam veliki fan električnih automobila.

Negde sam pročitao: "Hibridna vozila, najbolje od oba sveta".

Ja ne delim taj stav. Naprotiv, meni to više liči na prelazno rešenje, pokušaj da se "nedostaci i jednog i drugog sveta isprave na pogrešan način". Zašto tako mislim?

Prvo, električni automobili su superiorni i SUS i hibridnim modelima po mnogim karakteristikama. Bolje ubrzavaju, bolje se ponašaju na putu, nisko težište daje prednost i 2x2 i 4x4 pogonima. Manje rotirajućih delova, manje elemenata za održavanje. Nema zamene ulja, filtera, kaiševa, eger ventila, dizni, turbina, plivajućih zamajaca. Jeftiniji i pozdaniji u exploataciji. Efikasniji i jeftiniji u pogonskoj energiji. Jeftinija registracija. NE ZAGAĐUJU, ni vodu ni vazduh...

Nasuprot tome, hibridi imaju vrlo ograničenu autonomiju kretanja na struju. Imaju sve nedostatke SUS motora jer ih imaju ugrađene. Plus nedostaci električnih vozila. Integracija električnih sistema i SUS pogona nije nikad bez dodatnih problema. Startovanje SUS agregata u prelasku iz električnog režima u hibridni uvek se dešava s velikim brojem okretaja da bi se sinhronizovao veliki obrtni momenat električne komponente sa SUS agregatom. U tom trenutku postaju i bučni i neekonomični. To je pogotovo izraženo kod sportske vožnje. Skuplji su od čistih SUS pogona (i benzinskih i diesel) jer imaju i električne delove. Ukratko, mnogo truda za malo koristi.

Istini za volju, potrebno je priznati da su odigrali ulogu u tehnološkom napretku prema EURO 6 standardu i smanjenju emisije CO2, ali nisu rešenje problema. Možda samo odlažu rešenje problema, koji će se konačno razrešiti unapređenjem tehnologije EV i čistih izvora energije. U tom svetlu mojih stavova treba posmatrati i datu ocenu plug in hibrida GLA i GLC. Da, u svojoj kategoriji to je Mercedes sa svim što to ime nosi. U poređenju s električarima ta slika bledi.

Unutrašnjost Mercedes electro automobila

Još nekoliko reči o prezentaciji:

Odlično organizovano, stručno objašnjeno, atraktivno i profesionalno. Pravi izbor lokacije da se s najmanje rizika prikažu stvarne mogućnosti vozila. Jedina primedba odnosila bi se na nedovoljno vremana da se praktično upoznaju sve mogućnosti dodatne opreme i infotainmenta u vozilima. Bezbroj dugmića i opcije programiranja funkcija daju neviđenu mogućnost zabave korisniku. Za puno korišćenje svih gadžeta potrebna je informatička pismenost, ili što bi rekli "velika matura". Vremena za to nije bilo dovoljno i potencijalni kupci su uskraćeni za taj pun doživljaj. A kod Mercedesa je oduvek dodatna oprema nosila značajan deo ukupne cene.

Potrebno je dobro se upoznati sa svim tim "igračkama", jer one su mnogo više od igračaka. I na kraju, u prilog mog stava o električnim vozilima govori i opredeljenje ili poslovni plan, kako Mercedesa tako i mnogih drugih proizvođača, da 2030 ili 2035 godina bude godina u kojoj će 100% novih vozila koja silaze s proizvodnih linija, biti potpuno električna.

Mercedes benz VS Mercedes electric. Pobednik je unapred poznat.

Nebojša Margetić

Podelite vest

Slične vesti

Još uvek nema komentara

Ostavite komentar